fredag den 22. juni 2012

Eventyrhaven


Har stadig total optur over at være blevet haveejer! Altså jeg er desværre ikke typen, der nyder at luge og plante og så og den slags (men så er det jo godt, manden er anlægsgartner...). Til gengæld NYDER jeg planterne, duftene og de ting, nogle af planterne producerer. Vores have er stadig et vildnis. Ukrudt, kæmpe buske, mere ukrudt, tårnhøjt græs og vildtvoksende træer præger vores ret store have. Jeg har døbt den eventyrhaven, fordi man opdager noget nyt, hver gang man går rundt om huset. Her er fyldt med små, sjove kroge og hemmelige huler og hyggelige pletter under æbletræer. Køkkenhaven er nogenlunde trimmet, men den er også nyanlagt.

Her er så et spøjst lille træ, vi faktisk medbragte fra vores gamle lejlighed, hvor det stod på terrassen.



Roserne er begyndt at blomstre nu. Aner ikke, hvad de hedder, men de er smukke. Surt, billedet er uskarpt...




Lupiner, lupiner, lupiner. Overalt har vi lupiner! Og de er SMUKKE! Skal have plukket nogle til en buket. Eller fem (buketter)...



Manden byggede lige et spontant bålsted. Rimelig råhygge.
'


Mmmmm :-)






Hov, vi har også et blommetræ! Ihh, jeg skal lave chutney og tærter, skal jeg.



Og millioner af stikkelsbær. Godt, at vi herhjemme faktisk godt kan lide de sure bær.



 Ved ikke, hvad de her hedder. Er sikker ukrudt, men de er så kønne. Særligt formen.



ELSKER min eventyrhave!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver superglad, hvis du skriver en kommentar!