mandag den 17. december 2012

Hækling og jul!



Jeg har hæklet disse pulsvarmere til min mor efter Sisse Sangilds opskrift. De var sjove, omend lidt nørklede, at hækle, og jeg synes, resultatet er superfint.


Derudover valgte jeg i år at give min mor en pakkekalender - bare fordi! Egentlig var min plan, at der skulle 24 hjemmelavede gaver i, men det nåede jeg altså ikke (fik nemlig ideen en uge før den 1. december). Men lidt hjemmegjort kom der da i, blandt andet denne hæklede gave:


Og en lille hæklet sovestjerne med fyld i:



Her er selvfølgelig blevet pyntet lidt op herhjemme. Blandt andet med min lille engelsamling:


Og disse små perlefigurer. Har en svaghed for alle figurer syet med de helt små perler og er altid på loppejagt efter flere. Disse er vist fra min farmors tid:


En ældre keramiknisse med knækket huespids...


'OLUUUF, jeg står under a' mistelten':


Hjemmelavede pebernødder bliver en dejlig gave  et lille glas med bånd på:


Denne vase er bestemt ikke særlig julet, men forelskede mig inderligt i den, da jeg så den i Søstrene, og den måtte altså bare med hjem:


Ungernes pakkekalendre. Det er første år, de har kunnet kapere at have alle gaverne fremme på én gang. De andre år har der ligget en gave hver morgen. Jeg nyder ikke at skulle huske at lægge en gave frem hver aften. :-)


Projekt hæklet-prinsesse-dukke skrider frem, men håret driller mig lidt...


God jul!

2 kommentarer:

  1. Jeg er hel vild med pulsvarmerne - perfekt farvesammensætning. Og hvor hyggeligt at du har lavet pakkekalender til din mor:-)
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Christina
      Tusind tak! Synes også de er fine :-)
      Kh Eva

      Slet

Jeg bliver superglad, hvis du skriver en kommentar!