mandag den 9. juli 2012

Nu ikke så firkantet!

Er efterhånden til vejs ende med mine hæklede trekanter, og jeg tror, det bliver en rigtig skøn pude. Jeg går nu og overvejer, hvilket stof der skal på bagsiden...





Og så var jeg liiiige nød til at fylde lidt op i garnlageret... Alt garnet er købt hos yarnfreak Jeg elsker deres bomuldsgarnskvalitet (langt ord...). Det er første gang, jeg forsøger mig med Kauni uldgarn. Aner ikke, hvad jeg skal lave ud af det, men måtte bare eje et par nøgler.


Min mor har jo denne her skønne kælder fyldt med garn, stof og andet kreagejl. Og hver gang datteren er på besøg (og det sker rimelig tit), kommer hun hjem med noget nyt fra mormors gemmer. Jeg tror egentlig, mormoren er ret godt tilfreds med, at sådan en 9 årig tøs er vild med hendes kreationer... Denne gang var det et hæklet bamsetæppe og pude samt en meget nybagt hækle-mor.


4 kommentarer:

  1. Tusind tak for din søde kommentar på min blog! Dejligt du havde lyst at læse med:) Sikke skønne ting du også laver her!!! Følger du en opskrift til trekanterne? Det bliver en vildt fed pude!!! Kh Maj

    SvarSlet
  2. Tak! Næ, det er såmænd bare fastmasker. Starter med to luftmasker og så to fastmasker i den første lm. Og så laver jeg bare en ekstra fm i den sidste maske på hver række (altså 2 fm i samme m). Og vender med 1 lm, og sådan fortsætter jeg, til de har den størrelse, jeg ønsker. Totalt simpelt.:-)
    Kh Eva

    SvarSlet
  3. Hvilken str nål og hvor meget garn har du brugt? :-)

    SvarSlet
  4. Nål nr 3. Hmmm ved ikke helt med garnforbrug. Nok ca et kvart-halvt nøgle af hver farve... God fornøjelse.
    Kh Eva

    SvarSlet

Jeg bliver superglad, hvis du skriver en kommentar!