onsdag den 9. maj 2012

Flere hæklede lækkerier

Så lykkedes det at få givet hæklede Roberta arme. Benene valgte jeg at droppe, da jeg synes, det klæder hende bedre uden... Roberta skal gives som dåbsgave her i juni, og jeg synes, hun er blevet rigtig fin på trods af skønhedsfejl (f.eks. øjne i varierende størrelse...). Hun var i hvert fald sjov at lave.


Har også fået kreeret mit første hæklede iphone cover efter at have bakset med den rette størrelse i længere tid. Coveret er til min søde veninde, der (heldigvis) snart vender hjem fra det store udland.

Work in progress

Det færdige resultat


Med lille strop til carabinhage.



I en helt anden liga, bevares, men stærkt inspireret af disse hos Lutter idyl. Jeg blev ret tilfreds med trekanten, som jeg ellers gruede for. Coveret er hæklet i merceriseret bomuld 8/4 på nål nr. 2. Desværre var det koksgrå garn noget tykkere, men jeg hælder til, at det designmæssigt er meningen, det buler lidt... :-) Nu har jeg indkøbt et lille lager af det lækre merceriserede, så jeg kan komme igang med et stribet bestillingscover til en kollega. Er bare så glad for jeg knækkede bredde-koden. Jeg slog 20 lm op, og det endte med at passe helt godt, og så hæklede jeg i omgange.





Har jo også kastet mig over hønsestrik. Og tænk så fandt min mor lige de her to totalt kult hønsestrikhæfter. De er bare så fede og virkelig kulturhistoriske. Der er indlæg fra mænd, der har strikket deres første vest, og der er bare patter, der ammer og fælles-striktrøjer (altså trøjer, der bare ligger i kollektivet, og så må alle strikke på dem). Åh, det er sjovt at læse!

Og så et lille billede af mit eget spæde hønsestrikforsøg. Ja, jeg har så lært, at man IKKE må stramme garnet, der følger med, for så riller forsiden. Og jeg har lært, at man SKAL tjekke, om maskerne på rundpinden har drejet sig... Mit er blevet snoet, og derfor er jeg gået lidt død i det, men tænker at forsætte lidt endnu, og så sy et par stikninger, så det kan klippes over og blive en lang bort. Måske på en pude. Det er virkelig sjovt at strikke mønsterstrik, synes jeg. Kan være lidt svært at se på billedet, hvilke mønstre det er. Det første er hjerter, så kommer (meget rillede) nøgler og derefter sommerfugle (de er altså ret så tydelige i virkeligheden). :-)


 Mums for et lækkert nyt tørklæde. :-) ELSKER gul!


 Dejlig buket fra skøn veninde!

 Datterens sættekasse. Jeg har selv spraymalet den blå, og er helt tilfreds med den. Synes, den er så skøn at kigge på.

 Hende datteren har helt god sans for små opstillinger. .-)

Fandt disse tre søde kufferter billigt på loppemarked i søndags. Passer rigtig fint ind på sønnens værelse!

Rigtig god dag derude!


1 kommentar:

  1. Hej Eva. Hvor ER Roberta bare sej! Og sød. Og superflot græsgrønt cover, du har hæklet. Mange hilsner fra Lille Dukke Bruse.

    SvarSlet

Jeg bliver superglad, hvis du skriver en kommentar!