onsdag den 17. oktober 2012

Hæklet kartoffelvarmer med udfordringer

Min veninde ønskede sig for laaang tid siden en hæklet kartoffelvarmer i fødselsdagsgave. Så jeg gik igang. Men NØJ hvor har den drillet mig. Jeg har trevlet op et utal af gange, er løbet tør for garn, har trevlet op igen, fordi jeg opdagede en fejl helt inde i midten (da jeg VAR færdig)! Oh suk! Vi har bare ikke været gode venner, selvom opskriften på ingen måde er særlig indviklet. Nå, men den blev færdig og afleveret og godt modtaget og har nu fået navnet 'Den forpu.... kartoffelvarmer'. :-)






Vores æbletræ bugner fortsat af lækre røde, sprøde og syrlige æbler. Jeg har både lavet æblemarmelade og æblekage. 




Ungerne og jeg nyder at have ferie. Vi slapper, samler kastanjer og skal også lige have udhulet et græskar. God ferie til jer derude - hvis I er så heldige! :-)

3 kommentarer:

  1. Altså nu spørger jeg lidt dumt, men hvad er mon en kartoffelvarmer?
    Men fin det er den, selvom den drillede dig :)

    SvarSlet
  2. :-) Ja, jeg anede det heller ikke før for ca. et halvt år siden, så bestemt ikke dumt... Det er sådan en sag, man lægger over kartoflerne, når de står på bordet, så de holder armen. :-) Var vist vældig brugt i tidernes morgen...
    Og tak,
    Eva

    SvarSlet
  3. Hej Kan du mon hjælpe mig lidt med opskriften på kartoffelvarmeren. Har fundet den på Klarbæks hjemmeside, men kan ikke helt finde ud af hvordan man kommer fra den ene omang til den anden med kædemasken. Hvor den skal placeres.

    SvarSlet

Jeg bliver superglad, hvis du skriver en kommentar!