tirsdag den 13. marts 2012

'Soveværelse'

Nå, men vi sover jo altså i stuen. Og det fungerer egentlig rigtig fint. Især efter at ungerne er røget ind på sønnens værelse og sove...

Nu har jeg endda fået gjort vores sovekrog lidt hyggelig:




Før stod der tre madrasser ved siden af hinanden på den anden led (for at vi alle fire kunne være der). Ved at sætte madrasserne oven på hinanden, synes jeg, det ser mere flyder-agtigt ud. Tanken er, at manden skal bygge et sengemøbel til os med skuffer under til dyner og noget hyldeværk ved gavlen. Men indtil videre er det her bestemt acceptabelt.


Jeg elsker det her hjørne af 'soveværelset'. Det meste i vores retro-hus-projekt er jo midlertidigt. Vi er slet ikke nået til rigtigt at overveje indretningen, og der går vist lidt tid endnu, før vi har mentalt overskud til at bore ting op på væggene. Så det er om at gøre det så rart, hyggeligt og funktionelt som muligt, med de ting vi lige har ved hånden.


Købte forresten denne skammel på et loppemarked for noget tid siden. Her har den fået malet sine gamle, grimme ben. Men forelskede mig i den trekantede form. Betrækket havde bestemt set sine bedre dage, selvom det egentlig ser ganske fint ud her på billedet... Nå, men jeg kastede mig over mit første ombetrækningsprojekt. Resultatet blev ikke perfekt - som næsten alle mine begynderprojekter. Men jeg er nu stadig glad for min skammel, som nu er betrukket med stof fra sønnens gamle Katvig dynebetræk:



Var forrestem lige i Stof2000 i lørdags og fandt disse skønne stoffer på udsalg. Datteren ønsker sig en opslagstavle beklædt med patchwork, og hendes yndlingsfarve er blå i alle afskygninger, så måtte jo lige hamstre. :-)



Og så har jeg kastet mig over at hækle firkanter med cirkler. Er sjovt og meget simpelt. Tror desværre aldrig, jeg bliver den tålmodige type, der kan hækle et helt tæppe, men har planer om at pimpe det kedelige, hvide sengetæppe fra Ikea med diverse hæklerier. Den lille stjerne (eller blomst) med ophæng er lidt påskeagtig synes jeg. Jeg har aldrig som voksen pyntet op til påske, men jeg i år skal det være!


Mmmmm og se så her en lækkerbisken! Hæklet af min dygtige mor! Tørklædet er i uld og lækkert varmt og langt. Og har høstet rigtig mange positive bemærkninger rundt omkring. En af mine kollegaer faldt pladask for det og bestilte straks et magen til. Jeg skal love for, der var en mor, der blev stolt! :-)

En lille gul forårs-nyanskaffelse. Elsker cardiganer. Og er vild med denne farve!

Og så er jeg bare så glad for, at jeg har fået 2 faste læsere (som ikke er min søde mor). Jeg nyder at blogge, og det er da bare ekstra lækkert, at der rent faktisk er nogen, der gider følge med. :-)

Jeg har fået lagt lidt tøj på Loppemarked-siden. Skriv mig gerne en mail, hvis der er noget, der frister.

Eva



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver superglad, hvis du skriver en kommentar!