fredag den 9. marts 2012

1. syprojekt

Ja så gik der igen lang tid inden jeg fik bloggen igen. Og jeg beklager de manglende kommaer. Sønnen har spildt hindbærsyltetøj i tastaturet så der er en del knapper der enten ikke virker eller er virelig stramme - bl.a. k...

Heldigvis har vi købt ny lækker computer men den har manden med på kursus så må klare mig med det gamle hakkebræt her.

Ellers er sønnens værelse blevet færdigt. Altså væggene og paneler og vindueskarm. Er blevet så fint!
Nu mangler alt det sjove. Hylder bogkasser etc. Og så mangler vi at datteren kan flytte ind på sit eget værelse. Indtil videre deler de sønnens. Men alting går fremad.

Og så mangler der selvfølgelig også gardiner selvom lyset er skønt derinde...

Jeg har været igang med mit allerførste syprojekt. Brugte nogle dejlige timer hos min søde mor i hendes kreakælder som jo er et rent skatkammer. Fyldt med kasser og æsker fyldt med garn - stof - knapper - bånd - hæklet/strikket duketøj. Uha det er et inspirerende sted og tiden flyver dernede! Min egen gamle og stort set ubrugte symaskine er stadig godt gemt i min egen kælders flyttekassehelvede og jeg havde en ide til et lille begynderprojekt så jeg måtte over til min mor. Og her er den så:




En lille pung til hæklenåle! Den har trykknapper indeni. Og fór! Jeg er så glad for stoffet og den gule knap. Og som med alt andet gør øvelse jo mester så jeg skal nok lære det der sy-halløj.

Her et lille billede af foret:

...Som faktisk drillede ret så meget. Altså i hvilken rækkefølge skulle delene sys sammen etc.Men bliver så glad hver gang jeg ser den. Fik jeg sagt at jeg er helt vild med stoffet???




Og så blev det ellers forår! Wiii! Og det ene vindue i stuen fik vindueskarm og nøj hvor har det pyntet. Er som om hele stuen har fået et nyt og flottere udtryk.




Den lille hæklebog er fundet brugt på den blå avis. Og lidt sjovt at jeg så fandt doilien til venstre i min mors gemmer. Den er hæklet af hende der har givet navn til min blog nemlig min farmor. Er da lidt sjovt.

Knapperne fandt jeg til en meget fordelagtig pris på Spejdernes loppemarked i weekenden. Jeg købte endda et femte glas som ikke er med på billedet. Tror jeg fik alle fem glas for 45 kr. Så nu løber jeg vist ikke tør for knapper foreløbigt. Elsker knapper. Og har altid gjort det. Som barn var min mormors store æske med knapper mit bedste legetøj.

Rigtig god weekend til alle derude!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver superglad, hvis du skriver en kommentar!