tirsdag den 14. februar 2012

1. indlæg

Nå, her kommer så mit allerførste blogindlæg! Har gået længe og overvejet at oprette en blog, og nu hvor jeg har vinterferie blev det så en realitet.

Jeg er netop begyndt at hækle og finder stor nydelse ved det. I det hele taget er jeg en krea-novice, men hvad jeg ikke har i erfaring, har jeg i gå-på-mod.

Her er mit allerførste hækleri. Jeg kalder den 'lille-grimme-klud', men jeg er faktisk helt glad for dens uperfekte grimhed. :-) Datteren har allerede kastet sin kærlighed på den og nyder at sidde og nusse med den (ja, skønt man er knap 9 år, kan det stadig være rart med en nusseklud).



Et par dage senere nåede jeg så det her stadie! Er egentlig lidt stolt. Suttesnoren er en kommende dåbsgave, og jeg går og overvejer, hvordan den skal pyntes. Skal der måske broderes dåbspigens navn på? Eller blot en kant?

Blomsten lykkedes endelig i 5 forsøg. Ja, det kræver blod, sved og tårer at lære nyt...

Mangler stadig at hæfte ender - mine stramajnåle ankom først med posten i går. 'Lille-grimme-klud' er hæftet af min meget håndarbejdskyndige mor. :-)



En sen aften forleden fik jeg lige lyst til at beklæde et par papæsker fra Tiger. Den øverste blot med fedt papir, den nederste med masking tape. De blev ret flotte, synes jeg. Lidt ærgeligt man ikke rigtig kan se det fine papir på den øverstes låg: Blågrønne rensdyr med iskrystaller. :-)



Og så lidt af sønnens børnehavekreationer i perler. Den fede skål fik vi i julegave - wauw siger jeg bare!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver superglad, hvis du skriver en kommentar!