onsdag den 15. februar 2012

Retrohuset

Vi købte og overtog et gammelt hus i november 2011. Det trængte i dén grad til en kærlig hånd. Jeg kalder det retrohuset. Så vi (eller manden nok snarere) har slidt og slæbt med at hive enorme mængder af gammelt tapet ned, mørke trælofter, gammelt, gammelt køkken, støvede plettede væg-til-væg-tæpper. Han har sat gipsplader op, spartlet, filtet, malet. Sat nyt køkken i. Lavet nye stikkontakter. Etc etc etc... Det er en ordentlig omgang, og vi er hverken halvt eller helt færdige. F.eks. mangler ungernes værelser stadig. Vi venter på plusgrader, så spartel og maling kan tørre ordentligt. Kælderen er proppet med flyttekasser og møbler. Opvaske- og vaskemaskine er endnu ikke tilsluttet. Men jeg elsker det alligevel! Efter at have boet i lejlighed hele mit liv, nyder jeg et rigtigt hus med en kæmpe (og vild) have.Og efter at have undværet køkken i et par uger, da vi flyttede ind i januar (det nåede ikke at blive klar), er det så stor en luksus at kunne lave mad og have en køkkenvask, at jeg næsten ikke brokker mig over den manglende opvaskemaskine...



Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg elsker paddehatte og er efterhånden ved at få en hel lille samling. Tænker at samle hele samlingen en dag og se, hvor mange det egentlig er blevet til...


Og så kom min pakke fra Minimega forleden. Lækkert papir (det grønne var endda en lille ekstra gave), en notesbog til hækleopskrifter og to dejlige plakater, jeg har sukket efter i 100 år. Med 50% rabat. Så surt, hun lukker webshoppen. På billedet er kun papiret samt nogle skønne stofstykker, som jeg tænker skal blive til brocher à la disse hårspænder og måske en patchworkpude.
Har desuden fået ryddet lidt op i al børnetøjet i kælderen og sorteret: noget til gravide veninder, en hel masse til Trendsales og en bunke, som skal klippes til patchworkfirkanter. Har aldrig prøvet at sy patchwork før, men tænker, det skal forsøges...

Havde også taget et billede af gårs'aftenens' hækleri, men jeg skal lave endnu én af den hemmelige ting til min søde mor - det er lige noget, hun mangler - så foto kommer først, når hemmeligheden er afsløret :-)

Har fået gravet det gode kamera frem og håber, det kan ses på billedernes kvalitet...

1 kommentar:

  1. Sikke nogle superlækre stofrester du har liggende. Det skal der nok komme noget godt ud af. Du må sige til hvis du har noget tilovers. Det kan være jeg kan bruge noget :)

    KH Katrine

    SvarSlet

Jeg bliver superglad, hvis du skriver en kommentar!